«Осінній інтенсив» - день І. «НУШ в дії».
02 листопада 2021 року в актовій залі КУ «Бершадський центр професійного розвитку педагогічних працівників» відбувся навчально-методичний семінар керівників шкільних методичних об’єднань учителів початкових класів з теми: «НУШ в дії». НУШ- це освіта нових сенсів, дитиноцентризму і поваги до кожної людини. НУШ- це цікава, практикоорієнтована, безпечна і дружня до дитини школа. І місія нової школи- допомогти розкрити і розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнями і батьками. У семінарі взяли участь начальниця відділу освіти та спорту Оксана Тартачна, директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників Оксана Когут та консультант центру Валентина Куцак. На початку семінару психолог центру Людмила Пастух провела вправу «Знайомство», що дало можливість колегам ближче пізнати один одного.
Питання оцінювання навчальних досягнень учнів - обов’язкова складова освітнього процесу. Нині навчальний процес змінюється, тож природно, що слід переглядати й реалізовувати принципово нові підходи щодо оцінювання. Таким концептуальним підходом є формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів. В чому його переваги розповіла учитель вищої категорії Маньківської філії Красносільського опорного закладу Тетяна Тимошенко. Також Тетяна Леонідівна інформувала колег про особливості сертифікації педагогічних працівників, адже вона перша в районі пройшла сертифікацію.
Оцінювання, навчання, адаптація.. Звикання до школи- тривалий індивідуальний процес, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом півроку. Другій половині потрібно більше часу. Як же проходить адаптація першокласників у Війтівському ОЗ розповіла колегам учитель вищої категорії, старший учитель Світлана Кушнір.
Який підручник вибрати? Який автор кращий? Чому саме цей підручник, а не інший? Такі питання виникають у кожного свідомого учителя, який прагне навчити учня і працювати із задоволенням. Адже успіх змін залежить від педагога. Своїм досвідом роботи поділилася учитель вищої категорії, учитель-методист Бершадського ЗЗСО №1 Галина Зуб.
Щоденно ми, учителі початкової школи, намагаємося сформувати в учнів певні уявлення та поняття з рідної мови, математики, природознавства…. Ставимо перед собою запитання: як урізноманітнити форми роботи на уроці, як зацікавити, запалити душі та очі дітей і водночас не переривати навчальний процес. Кожного дня, щохвилини вчитель у постійному пошуку нового, передового, найцікавішого, найдоступнішого для дітей шляху до навчання. Як зробити урок цікавим практично показала колегам учитель вищої категорії Великокиріївської гімназії Олена Лірник.
Сучасне суспільство живе в час шалених змін. Змінюється держава, світосприйняття, переосмислюються пріоритети. Багато реформ відбувалося і відбувається в освіті. Поряд з традиційними системами в Україні діють інші системи навчання молодших школярів. Кожна школа, кожен учитель обирають для себе навчання та виховання учнів за такою системою, яка близька до душі та приносить хороші результати. Досвідом роботи щодо в провадження нової програми для початкових класів «Інтелект України» поділилися з колегами учителі Бершадського ЗЗСО №3 – учитель вищої категорії, старший вчитель Гордун Тетяна та учитель вищої категорії, учитель-методист Галина Рудь.
Для того, щоб визначити рівень інтелектуальної готовності дитини до школи, необхідно визначити рівень розвитку дрібної моторики. Практичне заняття з учителями на розвиток дрібної моторики «Мислення на кінчиках пальців» провела директор СЮТ Олена Бабій-Парахонич.
Разом із вибором Україною курсу на розвиток інклюзивної освіти значно посилилась увага до якості і доступності освіти для дітей з особливими освітніми потребами. Яка роль команди психолого-педагогічного супроводу в закладі загальної середньої освіти та якою має бути документація розповіла директор Бершадського інклюзивно-ресурсного центру Людмила Загарій. Асистенти учителя Бершадського ЗЗСО №3 Шелист Наталія, Баланівського ЗЗСО Бабій Раїса поділилися досвідом роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями,а асистент учителя Війтівського ОЗ Лілія Рудик продемонструвала документацію, необхідну для роботи асистента вчителя у школі.
На завершення зустрічі проведено рефлексійну вправу «Все в твоїх руках».
Валентина Куцак, консультант центру підвела підсумки семніару, подякувала доповідачам за цікаві та змістовні виступи, присутнім- за активну участь у семінарі.
Валентина КУЦАК, консультант центру