«Осінній інтенсив» - день ІІІ. Тайм-менеджмент в освітньому процесі.
Правило 6 «П»
«Правильне попереднє планування
попереджує погані показники»
04 листопада 2021 року на базі КУ «Бершадський центр професійного розвитку педагогічних працівників» відбувся навчально-методичний семінар «Тайм-менеджмент в освітньому процесі» за участі фахівців ЦПРПП, новопризначених директорів та заступників директорів з навчально-виховної роботи та запрошених педагогічних працівників. Модератор семінару- консультант Ірина Романчук. Розпочався захід з вітального слова директора центру Оксани Когут та рефлексійної вправи «Знайомство». Чітке планування освітнього процесу – це важлива умова успішної діяльності закладу освіти в сучасних умовах. А ціль організаторів семінару – показати алгоритм роботи над створенням основної ділової документації у закладі освіти та циклограму діяльності адміністрації з метою раціонального розподілу часу.
Згідно з частиною другою статті 8 Закону України «Про освіту» заклад загальної середньої освіти діє на підставі статуту, який затверджується засновником або уповноваженим ним органом. Яким має бути оновлений статут закладу освіти, якими методичними рекомендаціями слід користуватися при його розробленні чи внесенні змін, які відомості мають міститися в статуті опорного закладу, як статут узгодити з Положенням про філію - всі ці питання висвітлила у своєму виступі Ірина Романчук, консультант центру.
Окрім статуту в закладі освіти обов’язково має бути розроблена стратегія розвитку. Директорка центру Оксана Когут презентувала молодим колегам примірну структуру стратегії, розповіла про ключові компоненти та пріоритети, пояснила важливість проведення SWOT-аналізу. Адже стратегія розвитку- це перспективний план діяльності на певний період, що має на меті створити сучасний конкурентоспроможний заклад освіти.
Важливу роль в організації діяльності шкіл відіграють освітня програма та річний план роботи. Досвідом роботи щодо розроблення освітньої програми, її структури, форм організації освітнього процесу, особливостей вибору варіативних модулів поділилась заступник директора з навчально-виховної роботи Бершадського ЗЗСО №2 Віра Островерх.
Після розроблення стратегії розвитку школи перед директором закладу освіти постає важливе завдання - втілити її у життя. Заклад реалізує власну стратегію через систему планування, в основі якої – річний план відповідно до напрямів розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти - розповіла керівникам Ірина Романчук. А також звернула увагу на те, що згідно принципів тайм-менеджменту важливо не лише вміло планувати, але й розприділяти та делегувати обов’язки. Колегіально обговорили значення посадових інструкцій адміністрації та працівників закладу. З метою оптимізації управлінських процесів новопризначеним директорам та заступникам директорів фахівцями центру запропоновані циклограми діяльності на навчальний рік.
Управлінська діяльність полягає в усних розпорядженнях, наказах, візуванні документів тощо. Які накази в закладі освіти є обов’язковими, які журнали ведуться для реєстрації різних типів наказів, які терміни їх зберігання - розповіла новопризначеним керівникам консультант центру Олена Процепова. В процесі дискусії обговорили також особливості організаційних та аналітичних наказів; виконання листів та усних розпоряджень.
Питання внутрішкільного контролю як одного із способів розбудови внутрішньої системи якості освіти, документальне оформлення різних видів контролю висвітлила заступник директора з навчально-виховної роботи П’ятківського закладу освіти Світлана Джура.
Колегіальним органом управління закладу загальної середньої освіти є педагогічна рада, яка створюється в усіх закладах освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти. Заступник директора з навчально-виховної роботи Великокиріївської гімназії Галина Ткачук навчала колег як організувати діяльність педагогічної ради від планування до успішного втілення. Із задоволенням ділилась власними напрацюваннями та досвідом нетрадиційних педрад.
На завершення семінару учасники заповнили чек-листи, а консультанти центру проаналізували результати діяльності та визначили проблемні питання для подальшої співпраці. Директорка центру Оксана Когут підвела підсумки, подякувала присутнім за активну участь у навчально-методичному семінарі.
Ірина Романчук, консультантка ЦПРПП